Τι Τρώμε

Οι θεραπευτικές ιδιότητες του σταφυλιού

Οι θεραπευτικές ιδιότητες του σταφυλιού

Βασιλική Κούργια

Διατροφολόγος –Διαιτολόγος

Επιστημονικός συνεργάτης του ΕΙΔ

 

 

Το σταφύλι αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή φρούτα όχι μόνο για την γεύση του αλλά και για τις αμέτρητες θεραπευτικές του ιδιότητες. Η σύσταση του  αποδίδει λίγες θερμίδες, συγκεκριμένα  τα  100γρ περιέχουν  69 kcal  και είναι πλούσια  πηγή μετάλλων όπως ο χαλκός, ο σίδηρος το ασβέστιο και το μαγγάνιο. Αποτελούν επίσης καλή πηγή βιταμίνης C, βιταμίνη Α, βιταμίνη Κ, καροτένια, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως η πυριδοξίνη, ριβοφλαβίνη και  θειαμίνη και τέλος περιέχουν  υψηλή συγκέντρωση ηλεκτρολυτών  όπως το κάλιο.  

Χαρακτηριστικό των σταφυλιών είναι το χρώμα όπου ανάλογα με την απόχρωση του μπορεί κανείς να διακρίνει την ποικιλία του. Επίσης, το χρώμα αποκαλύπτει   την  παρουσία πολυφαινολικών ουσιών  , ενώσεις με ισχυρή αντιοξειδωτική  και αντικαρκινική δράση. Συγκεκριμένα το κόκκινο ή μοβ  χρώμα  είναι πλούσια σε ανθοκυανίνες, ενώ  το λευκό  ή πράσινο χρώμα    σε  τανίνες.

 Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για ένα φρούτο πλούσιο σε ρεσβερατρόλη,   μια ισχυρή  αντιοξειδωτική ουσία   που έχει  προστατευτικό ρόλο κατά του καρκίνου του παχέος εντέρου και του προστάτη, της στεφανιαίας νόσου και του Αλτσχάιμερ. Επίσης, η  ρεσβερατρόλη μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.

Η ισχυρή παρουσία ανθοκυανινών  είναι μια άλλη κατηγορία των πολυφαινολικών  που βρίσκονται σε  αφθονία  στα κόκκινα σταφύλια.  Έχουν  αντιαλλεργικές, αντιφλεγμονώδεις, αντιμικροβιακές καθώς και αντικαρκινικές ιδιότητες.
             Επιπρόσθετα, το σταφύλι αποτελεί  πλούσια πηγή  φυτικών ινών που συντελούν στη καλή λειτουργία του εντέρου και μπορεί να βοηθήσει σε καταστάσεις δυσπεψίας, δυσκοιλιότητας

Καταλήγουμε ,λοιπόν, στο συμπέρασμα ότι το σταφύλι είναι ένα τρόφιμο με πολύτιμα για τον οργανισμό συστατικά. Παρόλα αυτά  υπάρχει η εσφαλμένη εντύπωση ότι  “παχαίνει”. Η απάντηση  στο παραπάνω ερώτημα είναι ότι η  περιεκτικότητά του σε σάκχαρα  δεν διαφέρει σημαντικά από αυτή των υπόλοιπων φρούτων, αυτό που παχαίνει είναι η ποσότητα …  

Επιστροφή στη λίστα