Δράσεις

Διατροφή για την πρόληψη και αντιμετώπιση του σακχαρώδους διαβήτη

Διατροφή για την πρόληψη και αντιμετώπιση του σακχαρώδους διαβήτη

Αθήνα, 11 Οκτωβρίου 2008

Η εξέλιξη της επιστήμης της ιατρικής και της Κλινικής Διαιτολογίας, μέσω των πιστοποιημένων πια ευρημάτων της, καθιστά σήμερα την διατροφή στον διαβήτη, αλλά και στην πρόληψη του, λιγότερο πιεστική και περισσότερο αποτελεσματική από ποτέ. Τα άτομα με διαβήτη ή με προδιάθεση για τη νόσο, καλούνται σήμερα να εκπαιδευτούν από τους επιστήμονες ώστε να μπορέσουν να εντάξουν σχεδόν κάθε τροφή στο διαιτολόγιο τους. Το κλειδί για την καλύτερη δυνατή διατροφή, είναι το μέτρο στην κατανάλωση και η ποικιλία, και όχι οι όποιες ευεργετικές ιδιότητες μεμονωμένων τροφών. Ακόμα και η πιο πλούσια σε ευεργετικά συστατικά τροφή, όταν υπερκαταναλώνεται ή τρώγεται αποκλειστικά, οδηγεί σε δυσμενείς καταστάσεις.

Ο σακχαρώδης διαβήτης αποτελεί μια νόσο που αφορά εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού: σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Διαβήτη (IDF), η ασθένεια προσβάλει σήμερα περισσότερα από 200 εκατομμύρια άτομα σε όλο τον κόσμο, ενώ οι προβλέψεις υπολογίζουν ότι ο αριθμός αυτός θα προσεγγίσει τα 350 εκατομμύρια μέχρι το έτος 2025. Στην Ελλάδα, εκτιμάται ότι το ποσοστό των ατόμων με διαβήτη, ανέρχεται περίπου στο 8% του συνολικού πληθυσμού.


Η διατροφή κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην πρόληψη και αντιμετώπιση της νόσου:

  • Σε επίπεδο αντιμετώπισης του διαβήτη, η ισορροπημένη διατροφή και η αυξημένη φυσική δραστηριότητα, συνεισφέρουν μέγιστα στον γλυκαιμικό έλεγχο και στην επίτευξη επιθυμητών επιπέδων γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης (HbA1c), η οποία αποτελεί σημαντικό διαγνωστικό εργαλείο για τον έλεγχο του διαβήτη.

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Διατροφής (ΕΙΔ), υπογραμμίζοντας τη σημασία της σωστής διατροφικής συμπεριφοράς στην περίπτωση του Σακχαρώδη Διαβήτη (πρόληψη και αντιμετώπιση) και λαμβάνοντας υπόψιν το μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού που επηρεάζει ή ενδέχεται να επηρεάσει η ασθένεια μελλοντικά, ενημερώνει σχετικά:
1. Η συχνότητα του διατροφικού «λάθους» μετρά πάνω από όλα: ακόμα και το πιο τραγικό διατροφικό «λάθος» να κάνετε, εάν αυτό δεν επαναληφθεί, δεν θα υπάρξει σημαντικό πρόβλημα. Αν όμως το υιοθετήσετε, τότε οι συνέπειες θα είναι εις βάρος σας.
2. Αναλογιστείτε τον όγκο της τροφής σε σχέση με την ικανοποίηση που σας προσφέρει: ένα κλασικό κέικ σοκολάτας μπορεί να «αντικαταστήσει», σε ορισμένες περιπτώσεις, μια πλούσια σε άμυλο τροφή όπως η πατάτα. Παραταύτα, η ποσότητα του κέικ που πρέπει να καταναλωθεί κατ’ αντιστοιχία, θα είναι πολύ μικρότερη. Αξίζει κάτι τέτοιο?
3. Δώστε έμφαση στο συνολικό σας γεύμα: η κατανάλωση ενός burger δεν πρέπει να εκληφθεί ως κατανάλωση 2 φετών ψωμιού και ενός μπιφτεκιού. Η κέτσαπ, το κρεμμύδι, η ντομάτα και το τυρί, πρέπει και αυτά να εκληφθούν στον συνολικό διατροφικό προγραμματισμό.
4. Αναλογιστείτε την μαγειρική παρασκευή των τροφίμων: μια «αθώα» σαλάτα με πίκλες, ελιές και πλούσια σως, μπορεί να αποτελεί «βόμβα» κατανάλωσης αλατιού και λίπους.


Σχετικά με το ΕΙΔ
Tο Ελληνικό Ινστιτούτο Διατροφής (ΕΙΔ), είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός με επιστημονικό υπόβαθρο, του οποίου μέλη είναι καταξιωμένοι επιστήμονες από το χώρο της διατροφής και της υγείας.
Κύριος σκοπός του Ελληνικού Ινστιτούτου Διατροφής (ΕΙΔ) είναι να συμβάλλει στη χάραξη μιας νέας διατροφικής στρατηγικής πορείας στη χώρα μας, με απώτερο στόχο τη βελτίωση του επιπέδου διατροφής και υγείας του ελληνικού πληθυσμού.
Με αρωγούς του έγκριτους επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων, κρατικούς και πανεπιστημιακούς φορείς, αλλά και τη βιομηχανία τροφίμων, το Ελληνικό Ινστιτούτο Διατροφής (ΕΙΔ) επιδιώκει να ενημερώνει σε βάθος το Ελληνικό κοινό σε θέματα διατροφής & υγείας, να διαμορφώνει σωστά διατροφικά πρότυπα και να πληροφορεί τους καταναλωτές σε τρέχοντα ζητήματα που αφορούν στην ποιότητα και ασφάλεια των τροφίμων.

Επιστροφή στη λίστα